Home

Vandaag ging ik wederom voor een check up naar het ziekenhuis nadat op 3 september mijn baarmoeder werd verwijderd. Helaas zorgde een vervelend top hematoom ervoor dat ik drie weken later opnieuw werd geopereerd. Maar normaal gesproken zou ik nu dus Libresse -loos door het leven moeten gaan, maar helaas is dat nog niet helemaal het geval.

Ik krijg met enige regelmaat de vraag wat er nu precies mis is. Maar ja om nu te zeggen dat ik letterlijk last heb van een drieletterig krachtterm-probleem is ook niet netjes,  zou mijn oma gezegd hebben. Dus om het uit te leggen eerst een lesje anatomie:

Stap 1
De oorspronkelijke deksel, mijn baarmoeder, werd in verband met overlast verwijderd.
Stap 2
In plaats van een nette deksel, bedekte een irritant top hematoom mijn nieuw ontstane top. Deze is ontlast,  zoals dat heet en bestreden door middel van drainage en antibiotica.
Stap 3
Als gevolg van het geïnfecteerde top hematoom, is de nieuwe deksel dusdanig vervormd dat deze nog niet helemaal passend is. De wond is nog onrustig en niet goed genezen. Mijn lijf reageert daar waarschijnlijk op door de hele dag een graad te warm te zijn.
De verwachting is dat dit nog wel even gaat duren.

Maar nu het goede nieuws, ik mag ondanks dat ik nog niet 100% hersteld ben, toch mijn leven weer oppakken. Dus aanstaande maandag begin ik weer voorzichtig te werken op het brandwondencentrum. Intussen kan mijn lijf gewoon rustig doorgaan met definitief herstel, namelijk weer een passende deksel op het potje maken, welke ik in januari via de echo hoop te bewonderen.

NB
Maar ik deed vandaag even net alsof het al zover was en dat was reden voor taart voor afdeling 2B en Dr @jmvdploeg en zijn team. Intussen maak ik nog iets langer dan gepland, gebruik van hun goede zorgen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *