Home

Zodra de eerste zonnestralen er zijn, dan begint het. Dan denk ik al, oh help de panty’s moeten weer uit. Dus de witte benen moeten weer worden gekleurd. De teennagels gelakt. Maar nog belangrijker, de bikini moet worden gekocht. Als vrouw heb je er een dagtaak aan, helemaal nu hier inmiddels drie vrouwen in huis zijn.  Want ben je te laat, dan is het bijna onmogelijk om een compleet setje te bemachtigen. Want bijna altijd moet het bikini broekje een andere maat zijn dan het bovenstukje. Moest je eerder nog 2 bikini´s kopen, tegenwoordig hebben ze de “mix en match” serie. Maar blijkbaar heb ik een onmogelijke maat, want iedere winkel lijkt maar 1 passend deel te hebben. Dus bij de eerste zonnestralen hup de zon in, want welke bikini je ook koopt, bij een wit lijf is het sowieso geen gezicht.  Dus vandaag hup de zon in. En ja hoor, na zoveel jaar overkomt het me nu nog steeds, verbrand. Wanneer leer ik het nu eens. Ook in het vroege voorjaar zonnebrandcrème dus, met mijn blonde huid.

Ook de lingerie la wordt aan een diepgaand onderzoek onderworpen. Want de relaxte witte sloggi´s kunnen natuurlijk niet meer. Als moderne vrouw, wil je er natuurlijk ook onder je kleding tip top uitzien. Als je er bij nadenkt, redelijk onzinnig, want wie ziet het? Maar toch wil je geen roze BH aan als je een blauw shirtje aan heb. Het heeft zelfs te maken met je stemming. Ja ik weet het, mutseriger dan dit kan bijna niet. Maar ook ik, moet zelfs toegeven dat het zo werkt.

Dus neem je soms de tijd en stort je je in de lingeriewinkel. Waar een verkoopster zonder dat je erop zit te wachten het paskamer gordijntje open scheurt om te vragen of je hulp nodig hebt. Ze duwt je borsten nog net niet eigenhandig op plek. Kan dan gewoon agressief worden. Maar enfin, je hebt er wat voorover. Dan ga je afrekenen.Wil u een klantenkaart? Wilt u een bonuskaart?  Al onverstaanbaar mopperend vul ik dan toch weer zo’n kaart in terwijl ik van te voren weet dat ik er toch niets mee ga doen. “He muts, wordt toch eens wat assertiever”denk ik dan.Vervolgens krijg je iedere week een aardig mailtje van de firma. Rondom de kerstdagen ontvang ik een mail met een foto van een verleidelijke dame in beeld met daaronder de tekst, of ik mijn man niet wil verassen met een rood setje? Man? Wie weet wil ik mijn vriendin wel verassen, of mijn minnaar, pleur toch op. weten zij veel. Maargoed, wegklikken maar weer. Totdat ik tot mijn verbazing deze mijn mail binnenhaalde en las ”Een BH kan niet zonder slipje”. Denken ze nu echt dat ik morgen naar de winkel ren? Of denken ze dat ik geen slipjes heb en alleen in BH loop? En er is dus iemand die dit bedenkt hè, die krijgt daar nog voor betaald ook. En waarom kan een BH niet zonder slipje? Wat is dat voor ouderwets gedoe.

Ik kan er gewoon niet tegen, de Douglassen, de Hunkemollers, wordt al kriebelig als ik de winkel binnenloop. Ja ik wil er leuk uit zien, wie niet. Maar waarom die stompzinnige benadering. Ooit iets dergelijks in een gamma krantje zien staan?